Thursday, December 14, 2006

I Am Game!

For those who love me, and have probably been long wondering what happened to me:

Nearly a month ago Nature, with all Her glorious kindness, invited me to play a game with Her. A small lump developed on the right side, somewhere around the 11th rib, on my back. Initially it caused me some discomfort like fever in the evenings and mild pain.

Underwent Sonogram and Pathology tests. The Pathology test was extremely painful, and why I did not howl in the lab will forever remain a mystery to the doctors! Anyway, they said there was nothing to be worried about immediately, but they need to perform a biopsy - to surgically drain the lump out from my body and to break it into bits and study it minutely - to be sure of the cause and the further course of action.

I had not been able to think of undergoing that till now, since December 11th was my sister's wedding.

Now, about a month since it showed up, the lump is still as it is. Fortunately the fever symptoms have vanished. There is no pain unless pressure is applied.

Mostly at the beginning of January 2007, I should get back to the surgeons for further discussions about what course of action can best be taken then. I am hoping it will not be anything serious.

But in any case, I am letting Nature know that I am game!

Cheers! :)

11 comments:

Eclipsed Thoughts said...

hmmm... nature adores the ones who trust in her...

All the best Pradeep... u will come out fine!!

Keshi said...

Praddy in God's grace everything will be ok. I just know.

Ur a champ!
Keshi.

PRADEEP K. said...

Dear Eclipsed,
Yes, and She loves to play. :)



Dear Keshi,
I am truly relieved by what you know. :)

I'm a champ? Yay!!!
Hahaha!

By the way, did you know that Champ is also a traditional Irish dish made by combining mashed potatoes and green onions with plenty of butter? :)

Cheers!

passerby55 said...

Hello Pradeep,

My best wishes and prayers are with you.

Nature teaches you by experiences.OWN experiences only.

THe real thing is its a direct examination,no mercy shown by "HER" Face it and go through it. No escape is permitted.

SHE is left amazed!
WHEN She meets such
those who face it,dare to say,
"I am game"

YOu have put NAture at the highest pedestal here,by respecting HER in all HER glory and yet challenged HER.

You are indeed traveling the right path with the right spirit ...

WIshing your sister a very happy married life.

Cheers!!!

PRADEEP K. said...

Dear Passerby,
Thank you for the wishes. Appreciate them much.

All those who truly know Her can and will dare say, "I am game."

It would be more appropriate to say that I have accepted Her challenge.

Thank you again for your prayers.

Cheers!

Keshi said...

is it? LOL okk then ur a yummy Irish dish too haha!

Keshi.

PRADEEP K. said...

Dear Keshi,
Eat meeeee! :p
Hahahahaha!
Cheers!

Keshi said...

hahahaa Praddy!

btw hows u these days?

Keshi.

Diana said...

Pradeep...saw u finally....hugs

Neha said...

this is scary.. my good wishes are with you.. i hope everything turns out to be fine.. take care..

PRADEEP K. said...

Dear Keshi,
I am good, thank you. How else could a guy with friends like you be? :)



Dear Diana,
Hugs right back. I'm confused, dear... what do you mean 'finally'?



Dear Neha,
Things get scary only as long as we agree to be scared by them.

I appreciate all your good wishes. Thank you very much. :)

Cheers!